I kto to mówi, mógłbyś powiedzieć hihi. A no mówię to ja Kasia Figura, która zazwyczaj  zachwala promocję w social mediach. I to wszystko co mówię jest prawdą oczywiście, ALE marketing online to tylko jeden z elementów Twojego sukcesu.

Żeby cieszyć się dobrymi wynikami sprzedażowymi , potrzeba spełnić kilka punktów. Sam marketing online to nie wszystko.

Po pierwsze:
Twój produkt musi byś realnie dobry. To, że będziesz go promował w sieci i to, że ktoś go raz kupi, nie jest świadectwem sukcesu. Sukcesem będzie jak Twój klient będzie zadowolony z Twojej usługi lub produktu, który od Ciebie kupił. Sukcesem będzie jeśli Twój klient poleci Cię komuś innemu. Sukcesem będzie jeśli Twój klient wróci.

Po drugie:
Liczysz się Ty – właściciel firmy – zarządzający firmą – LIDER.  Bez Ciebie ten wózek daleko nie pojedzie. Ty musisz wyznaczać cele, zaprojektować plan działania, być nauczycielem, sędzią i opiekunem swoich pracowników.

Twoi pracownicy powinni się czuć częścią Twojego zespołu, Twojej drużyny, w której każdy zawodnik gra do tej samej bramki.

Żeby Twój zespół odniósł sukces powinien znać plan działania.  Jeśli pracujesz w restauracji i ogłosiłeś w social mediach promocję na danie dnia w nadchodzącym tygodniu, lub zmieniły się godziny dostaw posiłków czy jakiekolwiek zmiany mające znaczenie dla klienta,  to każdy pracownik, który ma styczność z klientem (czy to bezpośredni, czy telefoniczny czy online) powinien o tym  wiedzieć!  Mało tego, powinien o tym informować klientów, do których ta informacja nie dotarła,  a z którymi np. właśnie rozmawia.

Każdy pracownik powinien czuć się ważny i ponosić odpowiedzialność za to co robi w firmie. Jeśli jest kucharzem to jego zadaniem jest nie tylko przyrządzić danie – jego zadaniem jest zrobić takie danie, żeby klient wpadł w zachwyt, żeby wrócił i wszystkim chwalił jak dobre jedzenie podają właśnie u Ciebie.

Jeśli prowadzisz hotel lub przychodnię lekarską to Twój pracownik pracujący w recepcji czy rejestracji, powinien się czuć odpowiedzialny za pierwsze wrażenie człowieka, który zdecydował się skorzystać z usług Twojej firmy. Powinien zadbać o komfort klienta/ pacjenta, który być może jest w Twojej firmie pierwszy raz.  To są czasami kluczowe momenty, które decydują o zadowoleniu lub niezadowoleniu klienta.

Trzeba o tym z pracownikami rozmawiać. Bądź ich nauczycielem. Daj przykład. Mów im o Twoich oczekiwaniach i rozliczaj ich z wykonywanych zadań. Jeśli wykonają je dobrze chwal, jeśli w czymś nawalą rozmawiaj o tym, pokaż,  że to zauważyłeś i że trzeba to poprawić. Mów bez sarkazmu i ironii – rozmawiaj jak dorosły z dorosłym. Jak lider ze swoim pracownikiem (nie niewolnikiem).

Daj poczuć swoim pracownikom, że nie są anonimowy w firmie, że ich byt ma wielkie znaczenie dla sukcesu Twojego biznesu. Zagadnij czasami prywatnie co słychać, jak żona, jak dzieci, jak samopoczucie.

To wszystko to niby drobiazgi , to małe rzeczy tak jak promocja w social mediach, a jednocześnie każda z tych rzeczy to schodek do Twojego sukcesu. Jeśli je wszystkie połączysz,  wygodnie, bez stresu wejdziesz na sam szczyt.

A teraz zrób post zachęcający klienta do skorzystania z Twojej oferty. Zadbaj o jeden ze schodków do Twojego sukcesu!

Powodzenia,
Kasia Figura