Czy zdarzyło się Wam pójść do jakiejś firmy, zamówić jakąś usługę lub produkt i w momencie pojawienia się problemów z wykonaniem tej usługi, lub działaniem tego produktu, SZEF firmy/ właściciel nagle UNIKA Cię jak ognia?? Unika nieszczęśliwego klienta. Znacie to??
Czy zdarzyło się Wam, że ktoś dzwoni z jakimś problemem do Waszego szefa, a szef macha obronnym gestem i bezgłośnie mówi z przerażoną miną NIE MA MNIE DLA TEJ PANI?!
Takie sytuacje zdarzają się dość często. Dlaczego? Moim zdaniem z braku odwagi i poczucia odpowiedzialności za swoją firmę. Choć brzmi to paradoksalnie, to tak często jest.
Jak takim zachowaniem drogi SZEFIE chcesz zbudować dobrą markę swoją czy firmy, kiedy nie ma Ciebie na pokładzie, gdy załoga i klient Ciebie potrzebują?
Dobra marka to firma i osoba odpowiedzialna. To człowiek, który potrafi przyznać się do błędu, przeprosić i zrekompensować straty klienta.
W sytuacjach kryzysowych w firmie, to właśnie SAM SZEF powinien wyjść na światło dzienne i załagodzić konflikt. Czasami wystarczy zwykłe PRZEPRASZAM (za opóźnienie dostawy, za niedoskonałe wykonanie usługi, za wadliwy produkt). Każdy jest człowiekiem i KAŻDY popełnia błędy. Niestety nie każdy potrafi ten błąd wziąć na klatę, uderzyć się w pierś i wyciągnąć wnioski na przyszłość…
Solidna firma -solidna marka wie, co to odpowiedzialność. Wie co to dobra relacja z klientem i wie, co może oznaczać jeden niezadowolony klient…
Bądź dobrą marką!
Kasia